27. januar 2011

Kjære Jens..

..kan du være så snill og innføre en lov som gjør det lovlig å drepe dumme og/eller irriterende mennesker? Jeg hadde også satt pris på et slags Apartheid. Hva om vi flytter alle de tilbakestående, dumme, irriterende, trege o.l. til Grønland? Altså øya, ikke bydelen i Oslo. Apropos den bydelen, du kan egentlig også flytte den til Grønland i samme slengen, innbyggere og alt. På den måten slipper jeg å drepe så fryktelig mange etter du har innført den første loven jeg spurte om. Er jo sikkert ganske slitsomt å drepe.

Grunnen til dagens hat mot slike mennesker oppsto under min daglige tur på Bunnpris for å kjøpe multeyoghurt før jobb. Jeg er, som de fleste vet, relativt utålmodig, så jeg blir ganske aggressiv av kø. Men i dag var det bare én person før meg, og det var ganske greit, kjente jeg. Helt til den personen var ferdig... Det som skjedde var at gamla i kassa tok etter yoghurten min da ei lita røy kom valsende inn i butikken og stilte seg FORAN meg i kassa. Jeg ventet i spenning på at kassegamla skulle si noe sånt som; "Hei du, her er det køkultur, så still deg bakerst i køa, (di skitne merr)". Men neida! Kassegamla lot henne bare gjøre det. Ikke nok med det, røya gadd ikke engang å trykke på den thingamajiggen man må trykke på for å kjøpe røyk selv engang. OG (du trodde kanskje det var over nå, hæ?) for å toppe det hele, så ba røya kassegamla om å hente røyken for henne OG kassegamla går med på det. DET ER FOR FAEN IKKE RAKETTFORSKNING, DU KLARER Å GÅ TIL DEN FORBANNA AUTOMATEN, SKANNE LAPPEN DIN, BØYE DEG NED OG PLUKKE OPP RØYKEN DIN SELV! Hvorfor skal jeg sløse bort min tid for at du skal slippe å bevege den KOLS-befengte kroppen to meter?

Så nå hater jeg både hu gamla i kassa og snikedamen. Intenst. Til og med den vandrende grisen med rullekofferten jeg så rett etterpå fikk meg ikke blid igjen. Og jeg blir som oftest fryktelig underholdt av sånne.


Slik så hun ut. Rullekoffert og alt.

Så til slutt, jeg er ikke en person som liker å skape scener, så jeg blir bare stående og ulme, mumle og banne under slike episoder. Det viktige her er å gjøre det akkurat høyt nok til at de hører deg. På den måten blir det bare en scene om den du mumlefornærmer er en dramatisk person.

2 kommentarer:

  1. At DU lot det gå er helt utrolig! Stå på krava!

    SvarSlett
  2. Oh je! Neste gang, din jævla gamling... Det er lov å mishandle folk når de er irriterende, er det ikke..?

    SvarSlett